Gemachtigden zoals een notaris, gerechtsdeurwaarder of advocaat kunnen uittreksels aanvragen voor derden. Deze procedure is NIET van toepassing voor particulieren. Zij volgen de reguliere weg voor het aanvragen van een uittreksel.
Aanvraag toegang kantoor
Alvorens er uittreksels aangevraagd kunnen worden moet het kantoor eenmalig een toegang aanvragen. De toegang wordt aangevraagd door de kantoorhouder.
Vraag hier je kantoor toegang aan
Toevoegen/verwijderen kantoormedewerkers
Eenmaal de toegang is gevalideerd kan de kantoorhouder zelf medewerkers toevoegen en verwijderen. De kantoorhouders en de medewerkers kunnen vervolgens via het speciale formulier "Aanvraag uittreksel door derden" aan de slag.
Het is belangrijk om bij uitdiensttreding de ex-medewerker zijn toegang te verwijderen.
Pas hier de kantoormedewerkers aan
Aanvragen uittreksels voor een derde
Vraag hier uittreksels bevolking aan als derde
Wanneer het document door de ambtenaar werd aangemaakt zal de notaris, gerechtsdeurwaarder of advocaat een mail ontvangen waarmee hij na het inloggen om het uittreksel te downloaden.