Je kan bij al onze diensten terecht op afspraak en voor een aantal snelle producten kan je ook langskomen zonder afspraak tijdens de openingsuren. Sommige dienstverlening kan je zelfs van thuis regelen via het digitaal loket.
Snelle producten via het snelloket
Waarom werken we op afspraak?
Een afspraak maken biedt heel wat voordelen:
- Je wordt geholpen op het afgesproken tijdstip en je hoeft dus niet lang te wachten.
- De medewerker die jou kan helpen, is zeker aanwezig en kan zich voorbereiden om jouw vraag te behandelen.
- We kunnen je vooraf laten weten welke documenten je moet meebrengen.
- We vermijden onnodige drukte in onze gebouwen.
Het snelloket
Voor onderstaande producten heb je geen afspraak nodig. Je kan deze zaken eenvoudig regelen of ophalen aan het snelloket in het gemeentehuis. Meld je wel eerst even aan bij het onthaal.
Hou er rekening mee dat er ook hier een korte wachttijd kan zijn. Wil je liever een afspraak? Dat kan natuurlijk ook!
Voor deze producten heb je geen afspraak nodig:
- Uittreksels en attesten afhalen
- Identiteitskaart (eID) afhalen
- Rijbewijs afhalen
- Reispas afhalen
- Digitale sleutel afhalen
- Pin/puk code aanvragen en afhalen
- Reistoelating minderjarige afhalen
- Adreswijziging naar Erpe-Mere
- Adreswijziging op de chip van je eID
- Aangifte diefstal of verlies Belgische eID of rijbewijs
- Legaliseren handtekening
- Eensluidend verklaren kopie
- Activeren elektronische handtekening 18-jarige
Het e-loket en deze website
Maak het jezelf gemakkelijk en ontdek de vele mogelijkheden van ons e-loket. Vraag snel en eenvoudig verschillende diensten aan en ontvang officiële documenten zonder dat je de deur uit moet. Je zal versteld staan van hoeveel je gewoon van thuis uit kan regelen.
Op zoek naar informatie of heb je een vraag? Gebruik de zoekfunctie bovenaan deze website om alle basisinformatie over onze diensten en producten te vinden.
Check hier het e-loket voor onze online dienstverlening
Een afspraak maken met dienst Burgerzaken
Voor de dienst Burgerzaken kan je eenvoudig online een afspraak maken. Kies de reden van je bezoek, selecteer een geschikte datum en vul je gegevens in. Je afspraak is nu bevestigd! Je ontvangt een bevestigings- en herinneringsmail in je mailbox.
Bij aankomst meld je je aan bij het onthaal. De onthaalmedewerker laat je weten bij welk loket je geholpen wordt.
Lukt het niet om bij dienst Burgerzaken een afspraak te maken, contacteer de dienst burgerzaken@erpe-mere.be of op 053 60 34 00.
Maak je afspraak bij de dienst Burgerzaken
Maak een afspraak met een andere dienst
Dat kan telefonisch op 053 60 34 00 of rechtstreeks via het mailadres van de dienst.
We laten zo snel mogelijk iets weten en plannen samen een geschikt moment in.
Algemeen | gemeentebestuur@erpe-mere.be |
Informatiebeheer | archief@erpe-mere.be |
Burgerzaken | burgerzaken@erpe-mere.be |
EMotia | emotia@erpe-mere.be |
Cultuur | cultuur@erpe-mere.be |
Sport | sport@erpe-mere.be |
Jeugd | jeugd@erpe-mere.be |
Omgeving | omgeving@erpe-mere.be |
Publieke ruimte | publieke.ruimte@erpe-mere.be |
Financiën | financiën@erpe-mere.be |
Sociaal Huis | sociaalhuis@erpe-mere.be |
Nog vragen? Bel of mail ons
Heb je toch nog vragen of nood aan informatie? Vermijd een onnodige verplaatsing en contacteer ons eerst! Voor heel wat zaken kan een medewerker jou eenvoudig via mail of telefoon verder helpen en is een afspraak dus niet nodig.