Klantgeleidingssysteem in het gemeentehuis

Gepubliceerd op  donderdag 19 jun 2025 om 15:56 uur

Vanaf 24 juni 2025 werkt dienst Burgerzaken met een ander systeem om online een afspraak te maken, gekoppeld aan een klantgeleidingssysteem. Om je afspraak te maken verandert er niet zoveel. In het gemeentehuis word je via een kiosk en schermen vlot naar het juiste loket geleid.

De dienst Burgerzaken beet de spits af. In het najaar stappen ook andere gemeentelijke diensten en het Sociaal Huis in.

Online een afspraak maken

Maakte je nog een afspraak in het oude systeem? Dan werd die gewoon overgezet naar het nieuwe systeem. Je moet dus niets doen.

Om je afspraak te maken, verandert er niet zoveel. Het ziet er wat anders uit, maar je doorloopt nog steeds enkele eenvoudige stappen:

  1. kies je product waarvoor je komt uit de lijst
  2. kies een datum en een uur
  3. vul je gegevens in en bevestig je afspraak
  4. je krijgt een bevestigingsmail met daarin een QR code. Breng die op je smartphone of op papier mee naar je afspraak.

Langs de aanmeldkiosk

Wanneer je aankomt in het gemeentehuis, meld je je eerst aan bij de aanmeldkiosk met de QR-code, je eID of geboortedatum. Dan weten onze medewerkers dat je bent aangekomen. Wanneer je aan de beurt bent, verschijnt jouw nummer op één van de schermen en ga je naar het aangegeven loketnummer.

Vind je het gebruik van de aanmeldkiosk wat ingewikkeld, dan kan je nog steeds bij de onthaalmedewerker terecht.

Klik hier voor de info om een afspraak te maken

Of bel naar 053 60 34 00.

Naar top